Število prekomerno težkih se je v zadnjih štirih desetletjih podvojilo.

Vzrok je vedno hitrejši tempo življenja in s tem povezano nepravilno prehranjevanje, nižji dohodki v nekaterih slojih prebivalstva in neozaveščenost o vseh nevarnostih, ki

Pa razjasnimo nekaj običajnih vprašanj in zmot, povezanih s prekomerno težo.

  1. Kaj je glavni vzrok za debelost?

Pri pojavu prekomerne teže je ključen odnos med vnosom in porabo hrane. 

Navadno uravnotežena prehrana in zadostna telesna aktivnost omogočata ravnovesje med vnosom in porabo energije. Razmerje se izrazi kot prehranski status človeka. 

Prehranski status se premakne v smeri proti debelosti, kadar je energijski vnos večji od porabe, torej takrat ko zaužijemo več kot porabimo. 

  • Zakaj je debelost tako škodljiva?

Odvečna maščoba se vriva med mišična vlakna in moti delovanje mišic. Vstopa v organe, kot so jetra, trebušna slinavka, vranica, srce in moti njihovo delovanje.

Maščoba na in v trebuhu, imenujemo jo visceralna maščoba, je najnevarnejši dejavnik tveganja za razvoj kroničnih nenalezljivih bolezni. Mednje spadajo povišan krvni pritisk, sladkorna bolezen tipa 2, ateroskleroza žilja, rakave bolezni, nevrodegenerativna obolenja, kot so Parkinsonova bolezen, demenca, stres, depresija in še kaj.

  • Bo dovolj, če spremenim način prehranjevanja?

Sprememba prehrane je ključna pri dolgoročni izgubi telesne teže. 

Vendar samo sprememba prehrane ne bo dovolj. Pri izgubi telesne teže moramo v proces vključiti tudi telesno aktivnost.

Spremeniti moramo način življenja.

  • Ali genetika vpliva na debelost?

Genske razlike med posamezniki povzročijo različne odgovore telesa na okolje. Te razlike so odgovorne, da nekdo, ki uživa določeno vrsto hrane, lahko ostane zdrav, nekdo drug, ki uživa isto vrsto hrane, pa lahko razvije kronično bolezen. 

Še vedno pa velja, da so ti vplivi manjši od splošnih prehranskih vplivov, ki veljajo za vse ljudi, zato ne moremo kriviti genov za našo debelost. 

Ob primerni prehrani in zadostni telesni aktivnosti tudi tisti, ki naj bi bili debeli, ne bodo razvili debelosti.

  • Zakaj jem malo in se redim, kdo drug pa je veliko in ne pridobiva na teži?

Največji porabnik hrane, ki je vnesemo z obroki v telo, so mišice. Če je mišic malo, ne potrebujemo dosti hrane. 

Mlad, mišičast človek lahko poje veliko, pa se mu to ne bo nikjer poznalo. Če pa enako količino poje človek, ki je neaktiven, ima sedeč način življenja in ne skrbi za svoje zdravje, bo težo pridobil že z manjšim vnosom hrane. Zato je potrebno mišično maso povečati, količino maščobne mase pa zmanjšati.

Če se soočate s prekomerno težo, ste poizkusili že kup diet (ki po navadi ne delujejo), potem potrebujete strokovno usmeritev.

Svetujemo vam naš program (P)OSTANI FIT, kjer boste v skupini do 8 vadečih v najhitrejšem možnem času izgubili telesno težo in povečali telesno pripravljenost. To bo povzročilo dvig samozavesti in boljše počutje, zaradi katerega se boste z vsakodnevnimi nalogami srečevali lažje in bolj efektivno.

Več o tem na https://center-kinesis.si/vadba-postani-fit/

Ne odlašajte in spremenite življenje na boljše že danes!

Deli ta članek

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Brezplačen posvet